onsdag den 13. juli 2016

Konfirmation!

Den store dag

Endelig kom dagen, som hun havde ventet så længe på, min store pige!
Søndag den 10. april - dagen for hendes konfirmation. Morgenen blev brugt på at ordne begge pigers hår og få lagt en diskret makeup på Natasha. Derefter skulle jeg selv i bad og have ordnet hår og lagt makeup samt i tøj - og pludselig var tiden gået og vi skulle skynde os afsted til kirken!




Inden da havde min kæreste været igang hele morgenen med maden og havde også haft tid til at tage billeder af borddækningen.





I kirken...





Bordet var pyntet til fest...

Imens alle vi andre (bedsteforældre, Natasha selv, lillesøster og jeg) sad i kirken og overværede ceremonien, lagde min kæreste sidste hånd på maden og borddækningen. Efterfølgende tog vi hen i festlokalet, hvor de øvrige gæster så småt begyndte at indfinde sig.










Menuen:

Velkomstdrink: Champagne og børne-champagne
Forret: Hjemmelavet tunsalat
Herefter: Buffet med kolde og lune retter
Til sidst: Kaffe og Kage

Festen...

Først skulle gaverne og de mange kort og telegrammer åbnes og der skulle hilses på gæsterne...




Derefter skulle der selvfølgelig spises, holdes taler og synges...







 Da maden var spist, ryddede vi op i køkkenet og gjorde klar til kaffen, alt imens konfirmandinden slappede af og talte penge op.









Kagetid!



Alt godt har en ende....

Et tøsebillede før festen sluttede:


Lidt info...

Jeg har valgt at fortælle om festen ved hjælp af billeder, fremfor en masse ord. Desuden har jeg undladt at fortælle om talerne og sangene, da min datter ikke ønsker dette offentliggjort. Det samme gælder de nærmere detaljer omkring menuen. Hvad jeg gerne må fortælle er, at vi i alt var 20 mennesker - det nærmeste familie samt bedste venner! Alt foregik som Natasha havde ønsket det - festlokalet, maden, drikkevarer, kjole og pynt. Det eneste element udover sange og taler, som hun ikke kendte til, var, at jeg havde skaffet en projektor, hvorpå der under hele festen kørte et dias-show med billeder fra hele Natashas barndom. Da Natashas far er død, var det en måde, hvorpå han alligevel kunne være med, da han selvfølgelig var med på flere af billederne.

Herunder er et billede af Natasha i sit tøj på Blå Mandag, et billede inde fra kirken den 10. april samt et billede af kirken, som jeg tog for ganske få dage siden.
Forberedelserne op til festen kan læses om her og her.







Tak fordi du læste med!











Ingen kommentarer:

Send en kommentar