søndag den 3. januar 2016

Juli og august 2015 *(med gratis kalender)

Selvom jeg arbejdede det meste af tiden i sommer, så fik jeg alligevel tid til at ordne lidt i hjemmet.
Ude i opgangen blev min nabo og jeg enige om at gøre det lidt hyggeligt - herunder ses resultatet:

I min entre fik jeg langt om længe påbegyndt min "command center væg". Jeg har fået for vane at markere med malertape, hvor billeder osv skal hænge på væggene, hvilket tydeligt ses på de næste billeder, hvor jeg også har hængt print direkte op på væggen ved hjælp af malertape - simpelthen for at få et godt overblik inden jeg gik i gang med at bore huller i væggen.
Først blev hylden hængt op i den rigtige højde - husk at bruge vaterpas, så tingene hænger lige! Der efter begyndte jeg på væggen...








Jeg lavede en slags "evigheds-kalender" ved at printe 13 ark ud i A3 format. Hver side svarer til en af årets måneder, samt 2 ark til februar. Hver måned har felter for antallet af dage i måneden (derfor 2 til februar, da der jo er 29 dage, når der er skudår).
Siderne sættes bag glas og der skrives ugedag på glasset med tusch. Aftaler skrives ind i kalenderen på samme måde. Når måneden er slut, viskes glasset rent (vi har brugt sprittusch = sprit visker rent, men man kan også bruge white-board tusser). Bagsiden løsnes og siden med månedsnavn skiftes, bagsiden sættes i igen - og violá: Ny månedskalender er klar!

Hvis du ønsker din egen version af min "evigheds-kalender", kan du klikke på linket her.

Billedet med "telefonen" er vores dørtelefon, som hænger mellem døren til opgangen og døren til min yngste datters værelse. Oven over hænger der nu i sort ramme et kort med teksten "Følg drømmen".

På væggen overfor er vores skoreoler og over dem er det meningen vi skal have et stort spejl samt forskellige print og lignende på væggen. Dette lavede jeg en midlertidig version af, som kan ses her:

























Min yngste datter manglede også at få hængt nogle hylder op samt et stort verdenskort. Vi var blevet enige om, at kortet skulle i glas og ramme, og vi havde faktisk en stor ramme ovre i kælderen. Rammen havde dog ikke helt de samme mål som kortet, så vi måtte beskære kortet lidt. Det gik dog alt sammen og så længe min datter er glad for resultatet, så er jeg godt tilfreds.





Farvel & ny start....

Den 30. juli fik jeg besked fra universitetet om, at jeg var blevet optaget på mit drømme-studie, hvilket jeg har arbejdet hen imod gennem flere år. Det var en fantastisk nyhed, som bragte stor glæde!
Det betød dog også, at jeg skulle sige farvel til mit nye job, som jeg var blevet fantastisk glad for. Så sidst i august havde jeg min sidste arbejdsdag, hvor jeg fik sagt farvel til nogle utrolig søde og imødekommende kolleger, som jeg fik disse fine afskedsgaver fra.


Fyrværkeri fra Tall Ships Race Aalborg 2015


Tak fordi du læste med!






Ingen kommentarer:

Send en kommentar