fredag den 24. juli 2015

De første par måneder

...."rest-billeder" fra lejligheden

Jeg nåede ikke at lave et blogindlæg i den første uge af min ferie, men så kan I få dem nu op til weekenden!
Disse billeder er alle som en fra maj måned - altså den første måned i den nye lejlighed.
Videoen herunder er dog fra den 30. april - altså den aller første aften i den nye lejlighed! Det er et lille view af stue og køkken optaget, hvor jeg står midt i mellem de 2 rum.



Den første morgen....

Pigernes værelser





















Senere samme dag, så den ældste datters værelse (billedet til højre herover) sådan ud: 

Og her er stuen og køkkenet den første dag i lejligheden:




Den første weekend

Vi flyttede en torsdag, fordi der var helligdag om fredagen. Altså var vi så heldige at have en forlænget weekend at komme på plads i, før pigerne skulle i skole igen. 
Den første weekend i lejligheden blev derfor især brugt på, at få deres værelser gjort funktionelle i forhold til tøj, sove, lektier. Vi fik også skiftet skabslågerne. Hvis ikke du har set de oprindelige skabslåger i lejligheden kan du se dem her.


 Først et kig til min yngste datter:






 Min yngste datter er Brøndby fan (dansk fodboldklub) og fik selvfølgelig sine elskede Brøndby hylder og låger med til skabet: 




Min ældste datter fik samlet sin seng allerede om fredagen og skrivebordet var klar helt fra starten, så hun fik bare skiftet låger i weekenden. 

Jeg fik samlet min seng, så også soveværelset var funktionelt, og så fik vi stillet møblerne og andre ting lidt mere "på plads" i stuen samt de øvrige rum...





Overblik...?

Resten af maj gik egentlig med at få et overblik over de virkeligt mange kasser, som flyttefolkene ikke helt havde fået placeret i de rigtige rum - og så selvfølgelig at komme lidt mere på plads.... 

Her er det et køkkenskab, jeg har fået sat mit personlige præg på: Dobbelt-skabet over vasken har fået fjernet lågerne og sat en wall-sticker på "ryggen" af skabet. Der kom efterfølgende en hylde i skabet samt forskelligt køkkentilbehør og kogebøger.
Her ses lysets indfald i køkkenet set fra den modsatte ende af stuen - jeg elsker det!  
Mit nye komfur (induktion) er jeg også ret glad for...
Flere kasser som både flyttes rundt med, tømmes - og enkelte fyldes igen (med vintertøj og -sko) for at komme i en kælder.






Til sidst får I lige et kig på min entre, som den så ud i midten af maj 2015

Set fra køkkenet
Set fra soveværelset


God weekend!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar