onsdag den 16. april 2014

Klar til Sommersalg

I sidste uge havde jeg meget travlt på job. Vi skulle have sommersalg i lørdags, så hallen med møbler var lukket for salg frem til denne dag. Det betød til gengæld, at der skulle flyttes møbler ud og nogle skulle helt væk, så der blandt andet blev plads til havemøbler. 
Jeg havde lovet at have det mørkebrune træskab færdig malet til om lørdagen.... pyha!

Den ene rude var revnet og skulle skiftes. Heldigvis kan en af bosserne finde ud af at skære i glas, så hun lavede en ny rude. Snorene i lågerne skulle skiftes og det skulle vi først have købt...

Først fjernede jeg hylder, beslag, lister, snore og ruder samt toppen ovenpå skabet. Bagefter blev alle dele pudset og vasket af. Skabet blev malet med flere lag spærregrunder og derefter blev det malet hvidt indvendigt og blåt udvendigt.

Derefter blev alle beslag, ruder, lister og ny snor monteret igen. Herunder og over ses det færdige resultat ☺♥




Samtidig med, at jeg arbejdede på skabet arbejdede jeg på dette gamle træbord med messing-fødder.

Bordet blev pudset, mens skabet tørrede. Der var ingen tvivl om, at skabet havde første-prioritet, men hver gang jeg havde tid til overs, arbejdede jeg på bordet.

Om lørdagen, mens sommersalget var i gang, havde bordet fået spærregrunder og mellemgrunder.

Mine børn var med på arbejde, så mens jeg malede bordet på undersiden samt på benene, så pudsede mine børn på en piedestal.

Sidst på dagen, var bordet klar, til at bordpladen skulle males, hvilket min yngste datter fik lov til ☺

Det er meget svært at se, men bordet er faktisk lysegrønt - farven hedder "forår".

Her sidder pigerne og pudser den meget mørke træ-piedestal ♥

Om mandagen, pudsede jeg piedestalen færdig, grundmalede den og malede den i en flot lilla farve - "lavendel" ☻

Pigerne kom hjem fra "mini-ferie" om mandagen, hvorefter min mor kørte pigerne ud til deres farmor på endnu en "mini-ferie". På hjemturen kørte min mor, søster og jeg forbi min gamle farmor og bagefter spiste jeg aftensmad (pizza) med min mor og søster...
Da de kørte, tog jeg ned til min kæreste, hvor jeg blev forkælet med endnu en omgang aftensmad, nemlig en lækker hjemmelavet sandwich - det var vist heldigt, jeg ikke havde fået frokost ☺
Om tirsdagen fik vi tidligt fri og så kunne jeg se frem til en hel uges påskeferie. 


Brøndby IF ♥

Mine piger blev hentet af min mor om lørdagen efter sommersalget. De skulle på weekend hos min mor og min søster - en overnatning hvert sted på skift ☺
Samtidig betød det, at jeg havde mulighed for at se min elskede fodboldklub Brøndby IF spille på Aalborg stadion mod AaB. Desværre tabte vi kampen, men her er et stemningsbillede fra vores tribune ♥



God Påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar