tirsdag den 11. februar 2014

Retro-strik

Jeg strikkede benvarmere i julegave til min søster!


Jeg havde ingen opskrift, men jeg slog 54 masker op på pinde nr. 2½ og strikkede 2 ret, 2 vrang hele pinden ud indtil ribkanten havde den længde, jeg syntes den skulle have. Derefter skiftede jeg til pinde nr. 3½ og strikkede glatstrik (skiftevis 1 pind ret, 1 pind vrang) - igen indtil jeg syntes, længden passede. Derefter skiftede jeg tilbage til at strikke rib på pinde nr. 2½

Garnet jeg brugte var akrylgarn, som er farvet så det selv skifter mellem farverne grå, hvid, gul, orange, rød og brun - farver som min søster elsker ♥

Jeg har strikket med vilje, sådan at "striberne" ikke er symmetriske på de 2 benvarmere - både fordi det er det letteste, men også fordi det passer perfekt til min søsters stil ☺



God fornøjelse!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar