fredag den 30. august 2013

Lidt hverdags-kreativitet

Hold da op, pludselig gik tiden hurtigt! 

Jeg kan kun beklage at bloggen her har ligget død, men min kære far kom pludselig på sygehuset - og ja, det var alvorligt og ja, han er stadig indlagt...

Men, men: Det betyder altså ikke, at der intet er sket herhjemme. Det betyder blot, jeg ikke har haft en masse tid til at sidde foran pc, og ej heller til de store - eller bare lidt større - projekter.

Min store pige har fået hængt lidt hylder op. Jeg har brugt CD/DVD-reoler samt galleri-hylder fra IKEA. Resultatet er blevet, at min store pige nu har sine Skylander-figurer udstillet - ligesom neglelakken under spejlet! Sådan er det, når man er både stor og lille på samme tid.

I sidste uge malede jeg sætterkassen på billedet. Den er malet med hobby-maling i hvid og "primary red" som faktisk slet ikke er rød, men en helt vildt flot pink farve :-) Kassen blev først malet hvid over det hele og bagefter blev kanterne og "rammen" malet pink.


Vi elsker galleri-hylder!!

Min farmor som lille, mine forældres
bryllupsbillede, min søster og jeg som
børn, mig som baby, pigernes far som
baby, Natashas to flotte tryk samt et
billede af pigernes far, hvor han sidder
med begge piger som små.
I går fik jeg så endelig hængt familiebilleder op i vores gang. 
Min store pige lavede sidste år to flotte sorte tryk i billedkunst og disse to skulle, som lovet, også op. 

Jeg købte en sort "collage-ramme" i Føtex. Derefter udvalgte jeg nogle familiebilleder, som jeg på pc'en ændrede til sort/hvid: Billederne blev scannet ind (har du ikke en scanner, kan du fotografere dem med et digitalkamera - husk at slå blitzen fra) og i pc'ens standardprogram til billedredigering blev de ændret til sort/hvid. Bagefter blev de printet ud på blank fotopapir i størrelse 10x15 cm. 
Derefter skulle det hele bare sættes i glas og ramme - og violá: --->  

Der er flere ting på vej, når jeg får bedre tid til at sidde foran pc'en, blandt andet "skriften på væggen" som også ses på billedet :-)


Hav en rigtig god dag!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar